![Neurology](https://cm-klara.pl/wp-content/uploads/2022/06/Neurology.png)
CENTRUM ROZWOJU DZIECKA
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami. Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia.
Oznaki zaburzeń integracji sensorycznej:
- Nadwrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
- Zbyt mała wrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
- Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej
- Problemy z koordynacją ruchową
- Opóźnienia w rozwoju mowy
- Trudności z koncentracją uwagi i organizacją
- Wybuchowość i impulsywność
![AdobeStock_351870685](https://cm-klara.pl/wp-content/uploads/2022/07/AdobeStock_351870685.jpg)
![wizyta](https://cm-klara.pl/wp-content/uploads/2024/08/wizyta-50x50.png)
WIZYTA W CENTRUM ROZWOJU DZIECKA
ul. Gen. Sosabowskiego 21
42-202 Częstochowa
OZNAKI
ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Nadwrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
Dziecko nadwrażliwe na bodźce może narzekać na za ciasne ubrania czy drapiącą metkę, może nie lubić mycia, czesania, jeść potrawy tylko o danej konsystencji. Spowodowane jest to faktem, że zbyt intensywnie rejestruje docierające do niego bodźce zmysłowe. Czuje się przytłoczone przez otaczające je kolory, dźwięki, zapachy bądź dotknięcia. Może się też skarżyć podczas zabaw z rówieśnikami na hałas lub bliskość innych dzieci (popychanie), itp.
Za mała wrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
Dziecko za słabo odbiera bodźce zmysłowe jakie do niego docierają. Takie dziecko może upominać się o silniejsze odczucia (bodźce) podczas m.in. przytulania, huśtania się, itp. Może wykazywać elementy nadpobudliwości podczas zabaw z rówieśnikami (najchętniej skacze, uderza innych, przewraca się, potrząsa różnymi częściami ciała, słucha głośno muzyki, hałasuje)
Wybuchowość i impulsywność
Dziecko może nie radzić sobie ze swoimi emocjami, szybko wpada w złość, frustrację lub smutek. Może nie słuchać się rodziców, reagować agresją lub „zamykać się” przed światem, prezentuje zbyt niski lub zbyt wysoki poziom aktywności, unika bliskości fizycznej.
Trudności z koncentracją
Dziecko nie potrafi utrzymać porządku, ma trudności z planowaniem i przygotowywaniem potrzebnych przedmiotów i materiałów, łatwo ulega rozproszeniu i potrzebuje pomocy, aby doprowadzić daną czynność do końca.
Inne niepokojące oznaki
- Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej
- Problemy z koordynacją ruchową
- Opóźnienia w rozwoju mowy
![AdobeStock_46222853](https://cm-klara.pl/wp-content/uploads/2022/07/AdobeStock_46222853-1024x742.jpg)
OBJAWY JAKIE MOGĄ NAS ZANIEPOKOIĆ
Nadwrażliwość na bodźce
- Niechęć do kontaktów fizycznych i bliskości
- Problem z odzieżą - dziecko narzeka na metki, za ciasne lub luźne ubrania itp.
- Nie lubi codziennych czynności jak obcinanie paznokci, czesanie się czy mycie zębów
- Problem z dzieleniem się rzeczami z rówieśnikami
- Źle reaguje w głośnych miejscach - staje się marudne lub poddenerwowane
Zbyt mała wrażliwość na bodźce
- Dopomina się silniejszego kontaktu fizycznego (przytulania, głaskania)
- Nie zauważa drobnych obrażeń jak zadrapania czy siniaki
- Słucha głośno muzyki
- Kolorując, bardzo mocno dociska kredkę
- Szuka głośnych dźwięków
Problemy z równowagą
- Dziecko często upada lub się potyka, ma problemy z równowagą
- Potyka się lub uderza o meble
- Ma problemy z koordynacją ruchową
Wybiórczość pokarmowa
- Niechętnie próbuje nowych rzeczy
- Zjada rzeczy tylko o konkretnej konsystencji
- Ma tendencję do wypychania sobie ust jedzeniem
Ruchliwość
- Problemy z koncentracją, bardzo szybko się rozprasza
- Cały czas jest w ruchu, ciężko za nim nadążyć
Opóźnienie w rozwoju zdolności ruchowych
- Trudno uczy się nowych umiejętności ruchowych (zabawa z piłką, jazda na rowerze)
- Ma problemy z samodzielnym zawiązywaniem butów, zapinaniem ubrania (guzików)
- Niepoprawnie trzyma przedmioty - kredki, widelec lub łyżkę
- Dziwnie chodzi po schodach
- Ma kłopoty z wycinaniem, rysowaniem
Agresja
- Dziecko może nie radzić sobie ze swoimi emocjami, szybko wpada w złość, frustrację lub smutek
DIAGNOZA NEUROMOTORYCZNA
Podczas diagnozy neuromotorycznej uwagę diagnostyczną kieruje się na równowagę i koordynację ruchową oraz dojrzałość odruchów pierwotnych i posturalnych. Jeżeli odruchy pierwotne pozostają niewygaszone w układzie nerwowym wówczas wpływają na trudności w zakresie uczenia się (dzieci mają nieprawidłowy chwyt, trudności z wysiedzeniem bez ruchu, trudności z czytaniem i popełniają liczne błędy podczas przepisywania z tablicy, mogą charakteryzować się niedojrzałością społeczną. Diagnoza neuromotoryczna skupia się na miękkich odruchach neurologicznych i motoryce. Ich dojrzałość jest fundamentem sukcesu w nauce.
Dowiedz się więcej:
CZYM JEST OPÓŹNIENIE NEUROMOTORYCZNE?
Opóźnienie neuromotoryczne (według definicji przyjętej przez INPP) jest to przedłużające się nagromadzenie odruchów pierwotnych powyżej pierwszego roku życia oraz brak lub występowanie niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej wieku trzech i pół lat.
TERAPIA MNRI® NeuroTaktylna
Głównymi założeniami terapii MNRI® NeuroTaktylnej jest wzmocnienie świadomości kinestetycznej własnego ciała. Jest to świadomość związana z położeniem konkretnych elementów ciała np. ręka, noga, głowa w stosunku do całości. Dzieje się tak poprzez aktywizację zmysłu dotyku oraz uaktywnienie i stymulację receptorów w skórze, tak aby pacjent lepiej odbierał sygnały wysyłane przez organizm.
Praca stymulująco-terapeutyczna ukierunkowana jest na specyficzne właściwości rozwoju psychoruchowego charakterystyczne dla poszczególnych zaburzeń.
Dzięki ogromnej sile uaktywniania naturalnych mechanizmów wspierających funkcjonowanie systemu ciało-mózg może być skutecznie wykorzystywana podczas pracy w przypadkach:
- porażenia mózgowego
- autyzmu
- nadpobudliwości psychoruchowej,
- występowania lęków i fobii
- zaburzeń regulacji emocjonalnej (agresja),
- trudności w nauce,
- opóźnienia rozwoju psychomotorycznego
- zaburzonego rozwoju mowy.
Zespół
Poznaj naszą kadrę
Przygoda Marta - absolwentka Akademii Medycznej w Gdańsku, na której ukończyła studia na kierunku fizjoterapia.
Pracuje z dziećmi od pierwszych miesięcy ich życia dbając o wypracowanie prawidłowych wzorców. Ukończyła kurs Integracji Sensorycznej, NDT-Bobath, PNF – Basic, Terapii Neurotaktylnej, Integracji Bilateralnej oraz wiele innych szkoleń wykorzystywanych w pracy z dziećmi.
Peryga Paulina
Peryga Paulina - pedagog społeczny, masażysta, instruktor tańca, terapeuta: integracji sensorycznej, neurotaktylny MNRI®, odruchów , ręki i stopy I i II stopnia
Prowadzę terapie indywidualne: integracji sensorycznej, neurotaktylną – MNRI® odruchów, zajęcia taneczne, ogólnorozwojowe, gimnastyczne oraz logorytmiczne.
Wykonuję także masaż klasyczny, sportowy, limfatyczny, relaksacyjny, sensoryczny jak również masaż metodą Shantala niemowląt, dzieci i dorosłych.
Mam 20 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi. W pracy łączę wiele technik i metod terapeutycznych co pozwala na osiągnięcie doskonałych efektów w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
Paczkowska Magdalena
Absolwentka Akademii Kujawsko – Pomorskiej w Bydgoszczy, studia podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna.
Instynktownie wyczuwane potrzeby dzieci, ich zdolności, możliwości oraz umiejętna obserwacja nad czym muszą pracować pozwalają mi na ukierunkowanie terapii, tak aby dzieci lepiej radziły sobie we współczesnym świecie. Chęć rozwoju i lepszego poznania różnorodnych potrzeb dzieci skłaniają mnie do zdobywania nowych kwalifikacji.
CENNIK USŁUG
Ostateczna cena zostanie przedstawiona po konsultacji medycznej.
Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
![wizyta](https://cm-klara.pl/wp-content/uploads/2024/08/wizyta-50x50.png)
WIZYTA W CM KLARA PÓŁNOC
ul. Gen. Sosabowskiego 21
42-202 Częstochowa