
CENTRUM ROZWOJU DZIECKA
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami. Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia.
Oznaki zaburzeń integracji sensorycznej:
- Nadwrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
- Zbyt mała wrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
- Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej
- Problemy z koordynacją ruchową
- Opóźnienia w rozwoju mowy
- Trudności z koncentracją uwagi i organizacją
- Wybuchowość i impulsywność

OZNAKI
ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Nadwrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
Dziecko nadwrażliwe na bodźce może narzekać na za ciasne ubrania czy drapiącą metkę, może nie lubić mycia, czesania, jeść potrawy tylko o danej konsystencji. Spowodowane jest to faktem, że zbyt intensywnie rejestruje docierające do niego bodźce zmysłowe. Czuje się przytłoczone przez otaczające je kolory, dźwięki, zapachy bądź dotknięcia. Może się też skarżyć podczas zabaw z rówieśnikami na hałas lub bliskość innych dzieci (popychanie), itp.
Za mała wrażliwość na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe bądź słuchowe
Dziecko za słabo odbiera bodźce zmysłowe jakie do niego docierają. Takie dziecko może upominać się o silniejsze odczucia (bodźce) podczas m.in. przytulania, huśtania się, itp. Może wykazywać elementy nadpobudliwości podczas zabaw z rówieśnikami (najchętniej skacze, uderza innych, przewraca się, potrząsa różnymi częściami ciała, słucha głośno muzyki, hałasuje)
Wybuchowość i impulsywność
Dziecko może nie radzić sobie ze swoimi emocjami, szybko wpada w złość, frustrację lub smutek. Może nie słuchać się rodziców, reagować agresją lub „zamykać się” przed światem, prezentuje zbyt niski lub zbyt wysoki poziom aktywności, unika bliskości fizycznej.
Trudności z koncentracją
Dziecko nie potrafi utrzymać porządku, ma trudności z planowaniem i przygotowywaniem potrzebnych przedmiotów i materiałów, łatwo ulega rozproszeniu i potrzebuje pomocy, aby doprowadzić daną czynność do końca.
Inne niepokojące oznaki
- Zbyt wysoki lub niski poziom aktywności ruchowej
- Problemy z koordynacją ruchową
- Opóźnienia w rozwoju mowy

OBJAWY JAKIE MOGĄ NAS ZANIEPOKOIĆ
Nadwrażliwość na bodźce
- Niechęć do kontaktów fizycznych i bliskości
- Problem z odzieżą - dziecko narzeka na metki, za ciasne lub luźne ubrania itp.
- Nie lubi codziennych czynności jak obcinanie paznokci, czesanie się czy mycie zębów
- Problem z dzieleniem się rzeczami z rówieśnikami
- Źle reaguje w głośnych miejscach - staje się marudne lub poddenerwowane
Zbyt mała wrażliwość na bodźce
- Dopomina się silniejszego kontaktu fizycznego (przytulania, głaskania)
- Nie zauważa drobnych obrażeń jak zadrapania czy siniaki
- Słucha głośno muzyki
- Kolorując, bardzo mocno dociska kredkę
- Szuka głośnych dźwięków
Problemy z równowagą
- Dziecko często upada lub się potyka, ma problemy z równowagą
- Potyka się lub uderza o meble
- Ma problemy z koordynacją ruchową
Wybiórczość pokarmowa
- Niechętnie próbuje nowych rzeczy
- Zjada rzeczy tylko o konkretnej konsystencji
- Ma tendencję do wypychania sobie ust jedzeniem
Ruchliwość
- Problemy z koncentracją, bardzo szybko się rozprasza
- Cały czas jest w ruchu, ciężko za nim nadążyć
Opóźnienie w rozwoju zdolności ruchowych
- Trudno uczy się nowych umiejętności ruchowych (zabawa z piłką, jazda na rowerze)
- Ma problemy z samodzielnym zawiązywaniem butów, zapinaniem ubrania (guzików)
- Niepoprawnie trzyma przedmioty - kredki, widelec lub łyżkę
- Dziwnie chodzi po schodach
- Ma kłopoty z wycinaniem, rysowaniem
Agresja
- Dziecko może nie radzić sobie ze swoimi emocjami, szybko wpada w złość, frustrację lub smutek
Zespół specjalistów
Poznaj lekarzy pracujących w Poradni

Jestem pedagogiem specjalnym, terapeutą integracji sensorycznej, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną.
Kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi neuronietypowymi, zarówno jako terapeuta w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz jako nauczyciel- wychowawca w szkole specjalnej utwierdziły mnie w przekonaniu, że praca z dziećmi to coś co daje mi niezmierną satysfakcję, spełnienie oraz masę pozytywnej energii.
Celem mojej pracy jest całościowa pomoc w rozwoju dziecka, tak aby przebiegał on harmonijnie. Zależy mi na tym, aby rozwijać każdą sferę rozwoju, a tylko systematyczna, rzetelna praca w sprzyjającym środowisku może przynieść najlepsze efekty.

Peryga Paulina - pedagog społeczny, terapeuta, masażysta, terapeuta ręki i stopy I i II stopnia. Wykonuję masaż klasyczny, sportowy, limfatyczny, relaksacyjny, sensoryczny jak również masaż metodą Shantala niemowląt, dzieci i dorosłych.
Jestem terapeutą integracji sensorycznej, posiadam szkolenie z zakresu logorytmiki oraz jestem instruktorem tańca.
Prowadzę terapie indywidualne, terapię SI, zajęcia taneczne, ogólnorozwojowe, gimnastyczne oraz logorytmiczne.
Mam 20 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi. W pracy łączę wiele technik i metod terapeutycznych co pozwala na osiągnięcie doskonałych efektów w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.

Ewa Sikora - certyfikowany terapeuta metody integracji sensorycznej I i II stopnia, certyfikowany terapeuta ręki I i II stopnia, pedagog z uprawnieniami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną.
Wieloletnie doświadczenie w pracy pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą oraz szeroki wachlarz kompetencji zawodowych, kreatywność i konsekwencja w dążeniu do celu pomagają mi odnaleźć potencjał tkwiący w każdym dziecku. Swoją pracę traktuję jak wyzwanie, starając się poszukiwać nowych rozwiązań i osiągać jak najlepsze efekty. Terapia poprzez zabawę jest według mnie optymalną odpowiedzią na psychoedukacyjne potrzeby dziecka.
CENNIK USŁUG
Ostateczna cena zostanie przedstawiona po konsultacji medycznej.
Podane ceny nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.